TSplus – Disponibile una nuova versione
30/10/18 gatti Update
Da questa mattina è disponibile una nuova ed importante versione di TSplus: la 11.60.10.28 va infatti a correggere diversi bug riscontrati nei precedenti rilasci.
Riportiamo di seguito la comunicazione ufficiale del Vendor:
- When updating, sometime, the changed HTTP/HTTPS port was turn back to the port 80/443. This is fixed now.
- When updating and changing the RDP port number, the new port number was blocked by the Windows firewall. This is fixed now.
- On W10/2016, to support RemoteApp over 16 concurrent users we did disabled the capability to reconnect a disconnected session. Now this will be limited only for RemoteApp session when more than 14 concurrent session are already running.
- On W10/2016, the new WinXshell was published for users (not admin accounts) right from the first connection.
- The WinXshell is still not completled as we want it to be and customers claims that it is not what they wish. To avoid problem, but to keep the benefit of being able to start more than 16 "full Desktop" on these systems we now do display it only after 12 open sessions.
- Also, for not English systems, this release of WinXshell is displaying the text using the system language. On this specific important matter, we expect to complete a good solution in November.
- On the AdminTool Session Preference tab, the capability to enable/disable the WinXshell alternative to the Windows Shell was not available. It is fixed now.
- In the Advanced security tab, requesting to block RDP client connection was also blocking HTML5. It is fixed now
Important comment: If, after downloading and applying this Update Release, a customer having change the RDP port (3389) have a problem to connect using, for example a RemoteApp client, the solution is simple: Change the HTTP port --> apply, restore the HTTP port --> apply.
Doing so the proper rule on the Windows firewall will be added and the problem will be fixed.
To apply the latest update please download and run the update release patch:
https://www.terminalserviceplus.eu/Downloads/V11.60/UpdateRelease.exe
Ti ricordiamo che la licenza perpetua di TSplus include 30 giorni di Supporto. Per mantenere la tua installazione di TSplus protetta ed aggiornata, consigliamo di acquistare regolarmente il contratto di Software Maintenance.
Knowledge Base su TSPlus
TSplus – La gestione da remotoTSplus: Client RDP – Errore interno durante l’apertura di una connessioneTSplus e Rohos: desktop remoto con autenticazione a due fattoriIntro su TSplus, servizio di desktop remoto alternativo a MicrosoftTSplus: la gestione remota sempliceProcedura per attivazione offline del TSplusProcedura per attivazione di licenza TSplus dopo cambiamenti hardwareProcedure passaggio da v12 a v14 con migrazione della chiaveProcedura per fare rehost di licenza v14TSplus - Administrator Password persaAggiungere il proprio certificato SSL a TSplus Remote AccessTSplus Admin Tools - PanoramicaTSplus – Creare un account amministratoreTSplus – La Console Web AmministratoreTSplus Remote Support - Utilizzo e panoramicaTSplus - Aggiornamenti versioniTSplus – Computer RemotiTSplus – Attivazione licenza TSplus Remote SupportTSplus - Protezione e sicurezza del serverTSplus - Informazioni generali, versioni con supporto a lungo termineTSplus - Installazione di TSplus Remote SupportTSplus - Requisiti di SistemaTSplus - Installazione del prodottoTSplus - Iniziare a lavorare con il programmaTSplus - identificare l’edizione installataTSplus - Attivazione delle licenze (Online)TSplus - Attivazione della licenza (Offline)TSplus - Connection Client GeneratorTSplus - Connessioni Client, SetupTSplus - Connessioni Client, modifica e cancellazione parametriTSplus - Connessioni Client, RemoteApp e SeamlessTSplus - Connessioni Client, modifica iconaTSplus - Server Administration, amministrazione e gestione ServerTS Plus - Server Administration, trasferimento di file ClientTSplus - Server Administration, trasferimento FileTSplus - Server Administration, condivisione sicuraTSplus - Server Administration, apertura File lato ClientTSplus - Server Administration, pubblicazione delle applicazioniTSplus - Server Administration, assegnazione di applicazioni a utenti o gruppiTSplus - Server Administration. assegnazione utenti Azure Active DirectoryTSplus - Server Administration, RemoteApp On ClientTSplus - Server Administration, temi della barra delle applicazioniTSplus - Server Administration, Floating panel e Application panelTSplus - Virtual PrinterTSplus - Universal PrinterTSplus Remote Support – Session LogsTSplus – Interfaccia End-User e connessioneTSplus Remote Support – La Console Web agentTSplus – Agent Web Console, accedere ai Computer non presidiatiTSplus – Organizzare i Computer non presidiatiTSplus Remote Support – Agent Web ConsoleTSplus - Advanced SecurityTSplus Advanced Security - Homeland Access ProtectionTSplus Advanced Security - Installazione e licensingTSplus Advanced Security - UtilizzoTSplus Advanced Security - Indirizzi IPTSplus Advanced Security - Protezione Homeland in Expert modeTSplus Advanced Security - protezione dagli attacchi bruteforceTSplus Advanced Security – Liste utenti e programmi consentitiTSplus Advanced Security- Impostazioni Backup e RestoreTSplus Advanced Security - protezioni Endpoint e IPTSplus Advanced Security – Security EventsTsplus Advanced Security - PermissionTSplus Advanced Security – Protezione RansomwareTSplus Advanced Security - Secure DesktopTSplus Advanced Security – Restrizioni orario di lavoroTSplus Advanced Security - Firewall SettingsTSplus Advanced Security – Advanced Logs SettingsImpostazioni avanzate protezione HomelandTsplus Advanced Securty Impostazioni avanzate protezione RansomwareTsplus Advanced Security - Product SettingsTSplus Advanced Security - Attivazione della licenza